Desfacerea contractului de cumpărare

Returnarea produselor - retragerea din contract fără a da motive

Cumpărătorul are dreptul să se retragă din contract fără a da nici un motiv în termen de 14 zile de la data primirii produsului. Acest drept poate fi utilizat numai de consumator.

Cum să returnați produsele gratuit prin punctul de pick-up prin coletăria.ro?

Alegeți-vă oricare punct de pick-up care acceptă serviciul „Asistență reclamații”.

Lista punctelor de pick-up: https://www.coletaria.ro/puncte-pick-up

Pur și simplu aduceți produsele la punctul de pick-up. ID-ul nostru: 95451297. Punctul de pick-up ne va trimite produsele la adresa noastră de returnare din Slovacia. Banii vi se vor returna în medie în 5 zile lucrătoare de la returnarea produselor.

O altă opțiune este să ne trimiteți produsele direct la adresa de returnare din Slovacia: NajTrade s.r.o., Hroncova 1, 04001 Kosice, Slovacia.

Se consideră că bunurile au fost preluate de cumpărător în momentul în care cumpărătorul sau o persoană desemnată de el, alta decât transportatorul, preia toate bunurile comandate, sau dacă a) bunurile comandate de cumpărător într-o singură comandă sunt livrate separat, în momentul preluării bunurilor care au fost livrate ultima dată, b) furnizează bunuri constând din mai multe piese sau bucăți, în momentul preluării ultimei piese sau a ultimei bucăți, c) mărfurile sunt livrate în mod repetat pe o perioadă determinată, în momentul primirii primelor bunuri livrate.

Cumpărătorul poate să se retragă din contractul pentru livrarea bunurilor chiar înainte de începerea perioadei de retragere.

Bunurile returnate pot fi utilizate numai în măsura în care ar putea fi testate într-un magazin fizic. Bunurile returnate trebuie ambalate în ambalajul original, complete, nedeteriorate și curate.

Banii pentru bunuri vă vor fi returnați la primirea și verificarea bunurilor returnate. Vă recomandăm să trimiteți produsele în cel mult 7 zile de la retragerea din contract scrisă (dacă vă retrageți din contract pe cale electronică).

Cumpărătorul nu se poate retrage din contractul al cărui subiect este:

  • vânzarea de bunuri fabricate în funcție de cerințele specifice ale consumatorului, de mărfuri personalizate sau de mărfuri destinate în mod specific unui consumator,
  • vânzarea de bunuri care sunt supuse unei deteriorări rapide a calității sau distrugerii,
  • vânzarea de bunuri închise într-un ambalaj de protecție care nu este adecvat pentru returnare din motive de sănătate sau de igienă și al cărui ambalaj de protecție a fost compromis după livrare (de exemplu, capace de contact alimentare);
  • vânzarea de bunuri care datorită naturii lor după livrare, pot fi amestecate inseparabil cu alte bunuri.

Cumpărătorul își poate exercita dreptul de a se retrage din contract în scris sau pe un alt suport durabil (de exemplu, prin e-mail) sau prin trimiterea unui formular completat  disponibil aici.

Dreptul de retragere din contract poate fi, de asemenea, exercitat prin trimiterea unei notificări de retragere chiar și în ultima zi a perioadei de 14 zile.

La primirea notificării de retragere, vânzătorul va returna achizitorului în termen de cel mult 14 zile, toate plățile primite de la acesta în baza contractului, inclusiv costul de transport, de  livrare, taxa poștală și alte costuri și taxe. Vânzătorul va returna plata în același mod în care cumpărătorul a efectuat plata. De asemenea, cumpărătorul poate fi de acord cu vânzătorul în privința unui alt mod de rambursare a plății.

Vânzătorul nu este obligat să plătească costuri suplimentare cumpărătorului dacă cumpărătorul a ales în mod explicit o altă metodă de livrare, decât ar fi cea mai ieftină metodă de livrare obișnuită oferită de vânzător. Costurile suplimentare reprezintă diferența dintre costurile de livrare alese de cumpărător și costul celei mai ieftine metode de livrare normale oferite de vânzător.

La retragerea din contract, vânzătorul nu este obligat să restituie cumpărătorului plata înainte de primirea produselor sau până când cumpărătorul nu arată dovada trimiterii bunurilor către vânzător, cu excepția cazului în care vânzătorul sugerează ca produsele să fie ridicate personal sau prin intermediul unei persoane autorizate de vânzător.

Cumpărătorul este obligat să returneze produsul sau să îl predea vânzătorului sau persoanei împuternicite de vânzător pentru preluarea acesteia, în termen de 14 zile de la data retragerii din contract. Se consideră că această perioadă a fost menținută în cazul în care produele au fost predate spre expediție cel târziu în ultima zi a perioadei.

După retragerea din contract, cumpărătorul va suporta numai costul de returnare a bunurilor vânzătorului sau persoanei autorizate de vânzător pentru a prelua bunurile, precum și costul returnării bunurilor care datorită naturii lor nu pot fi returnate prin poștă.

Cumpărătorul este responsabil pentru diminuarea valorii bunurilor care rezultă dintr-un astfel de tratament al produsului, ceea ce depășește tratamentul necesar pentru a stabili caracteristicile și funcționalitatea produselor.

După livrarea bunurilor, cumpărătorul are posibilitatea de a testa funcționalitatea, dar nu poate folosi bunurile dacă se retrage din contract. Pentru a determina natura, caracteristicile și funcționalitatea bunurilor, consumatorul ar trebui să manipuleze și să controleze produsele numai în modul în care este permis într-un magazin fizic. Cumpărătorul este obligat să manipuleze și să controleze bunurile cu atenție în timpul perioadei de retragere.

Cumpărăturile certificate de clienții noștri

(: Feedback :)

Îți lipsește vreun produs? Împărtășește-ți părerea, ne va ajuta să oferim servicii mai bune. Mulțumesc :)